رویدادها آرشیو خبر ها
پیرلو اشتباهات ساری را تکرار نخواهد کرد

پیرلو اشتباهات ساری را تکرار نخواهد کرد

یووه برای نوشتن برگ تازه ای از تاریخ باید از نو شروع کند، شروعی که این بار نیز سختی های خود را خواهد داشت، یوونتوسی که با وجود کسب نهمین اسکودتوی متوالی خود در سری آ یکی از ضعیف ترین نتایج خود را در سال های اخیر رقم زد حالا باید با یک مربی جوان و بی تجربه در دنیای مربیگری خود را برای بازگشت قدرتمندی اماده کند.

 

تنها هفتاد و دو ساعت از ورود مربی جدید و بازیکن سابق به باشگاه یوونتوس می گذرد و هنوز برای مقایسه عملکرد او زود است اما آنچه که باعث میشود پیرو در همین ابتدا نسبت به مائوریتزیو ساری پیش بیاندازد این است که اندره آ پیرلو هر چند تجربه ای در دنیای مربیگری ندارد اما شناخت نسبتا خوبی از مجموعه بیانکونری و حتی تعداد زیادی از بازیکنان این تیم دارد. شناختی که یک گام او را از مربی ناموفق فصل گذشته یووه پیش می اندازد.

 

حالا او با توجه به شناخت خواسته ها و اهداف یووه در تلاش است تا یوونتوس را به گذشته خود بازگرداند اما می دانیم که هم یووه و هم پیرلو راه آسانی را نخواهند داشت.

 

در همین ابتدای راه، پیرلو نسبت به خواسته ها و برنامه های خود بسیار شفاف نشان داده، او تاکید دارد عناصر و بازیکنانی که برای یووه موثر نیستند و در برنامه های او جایی ندارد باید کنار گذاشته شوند، شاید او به خوبی از اشتباه ساری درس گرفته و از همین ابتدا به مدیران باشگاه گفته که باید بازیکنان و مربیان طبق خواسته او باشند.

 

همه می دانیم که پیرلو تجربه مربیگری ندارد اما به نظر میرسد که او در تلاش است از تجربه های مربیان سال های اخیر یووه بهره برده و توان تیمی یووه را به روزهای درخشان بازگرداند. او نمی خواهد اشتباه های ساری را تکرار کند و از همین ابتدا در تلاش است تا بازیکنانی که مدتی ست در ترکیب یووه نقشی ندارند و توان همراهی این تیم را نیز در ترکیب پیرلو نخواهند داشت را کنار گذارد.

 

بازیکنانی نظیر متویدی، خدیرا، ایگوایین ووو، او می خواهد با فروش مهره های غیر قابل استفاده در ترکیب اش قدرت مالی یووه را برای خرید های مورد نظرش باز کند. حتی برخی منابع معتقدند این مربی جوان به فروش دلیخت و دیبالا نیز فکر کرده و در نظر دارد تیمی یکدست با تفکرات خود را در دست بگیرد و نمی خواهد حتی یک روز را نیز برای پیش بردن برنامه هایش از دست بدهد.

 

در همین رابطه گفته میشود اندره آ پیرلو می کوشد تا تابو های به وجود آمده در یوونتوس را نیز از میان ببرد. با این حال باید منتظر ماند تا نخستین اقدامات او را دید و در ادامه رفتار او با هم تیمی های سابق و بازیکنان جوان تر را در سمت مربی سنجید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: